Tuesday 4 January 2011

A133607 NOR FAZLYANA TAJUK 1 KISAH EMOSI YAMA FAJLENA

HELLO PEEPS !
Assalamualaikum semua. Salam satu MALAYSIA. okay okay ! mula lah cerita tentang diri saya, diri ini untuk menguruskan
emosi ini yang kadang kadang gundah gelana seperti berada di lautan yang berombakkan seperti ala ala tsunami kecil. HAHA
cerita memang mesti nak lebih lebih. biasalah penulisan dari insan naif ini. okay okay ! cerita mengenai kelas
PENGURUSAN EMOSI yang amat lah beremosi. terus terang saya katakan pertama kali menjejak kaki ke kelas, 
saya mendengar kuliah, meneliti setiap pelajar, sangatlah seronok. saya dapat berkenalan dengan kawan baru yang selama ini
mungkin saya rasa tak akan mengenali dia dan dia walaupun dari fakulti yang sama. al-maklumlah, fakulti banyak sangat 
kursus sampai segelintir saja yang saya kenali. okay okay ! sebenarnya, hanya dari kursus saya sahaja. HAHA =="

Mula dengan cerita saya pada minggu ini, OYEAH ! saya balik kampung. di ipoh perak. sangatlah seronok sebab ambil cuti
lebih. HUHU. sekarang ini pun saya dalam perjalanan pulang ke UKM tercinta. NAMPAK SANGAT BARU BUAT JURNAL KAN ?? !
HAHA. tak ada lah. cuma mengumpul cerita untuk cuti cuti balik kampung ini. okay. kita mula dari saya bergerak dari stesen
KTM UKM. haha. pengalaman yang sangat mengerikan bagi saya. okay. lupa nak bagi tahu yang saya balik dengan kawan saya,
satu kolej, satu negeri dan banyak satu lagi lah. INTAN AZLINDA(bukan nama sebenar). kita teruskan cerita okay ! erm, masa nak pergi ke 
KLSENTRAL tue, kami dengan berhempas pulas mengejar kereta api=tren yang seakan akan ingin berlepas masa kat KTM UKM tue.
memang mengerikan lah. kami 'terpaksa' masuk 'coach' tren yang paling belakang. bermaksud kami akan masuk dalam
'LUBUK BUAYA'. memang durjana sungguh lah. tertekan, sakit hati dengan mata yang meliar, mengepit itu paling tak suka.
pada hari tue jugak hari JUMAAT. memang cuti umum sebab HARIMAU MALAYA berjaya bawa PIALA HEABAT ITU. jadi, manusia
manusia seperti anak remaja yang baru dapat kebebasan keluar rumah apabila umur 18 tahun. 
OHH ! rasa nak menjerit masa itu jugak. MAMY MAMY. tolong anak mu ini. tapi jeritan hanya didalam hati saja.
tidak dapat dikeluarkan oleh kotak suara yang merdu ini. ecece. biasala. minah perasan memang macam ini. HUHU.
masa tue memang hanya TUHAN saja yang tahu bagaimana perasaan saya dan intan. dan ada plak mamat cina nie. memang nak kena
ketuk kepala lah. dah tahu kami dua orang jer perempuan kat belakang dia. boleh plak dia menari terjungkit jungkit kat
tengah tue sambila nak kepit kepit kita orang. memang emosi masa ini bercelaru. rasa nak menjerit kat mamat cina ini. 
okay okay. memang saya buat pun. tapi dengan nada tegas saja. tak ada lah sampai satu coach boleh dengar kan. memang masa 
tue fikir apa yang di ajar oleh doktor mengenai maksud emosi dan 4 komponen dalam emosi. salah satunya tingkah laku berkaitan.
jadi saya pun dengan keberanian yang sedikit ini menegur si mamat cina nie. 'BOLEH TAK JANGAN DOK KEPIT KEPIT? TAK NAMPAK 
MAKHLUK SEBESAR ALAM NIE KA?' kuar loghat KEDAH i. HAHA. terus dengan serta merta dia dok diam terkinja kinja dia tue 
sambil senyum. jadi kami berdua ingat dia fahamlah. rupanya PEKAK ! adoi. tak tahulah. jadi kami hanya berserah dan menolak
beg dia yang digalas di belakang. bagi dia paham sikit. mungkin dengan lisan tak boleh, tapi dengan tindakan fizikal baru 
dia sedar! HAHA.

Sampai nya di KLSENTRAL, kami pula seolah olah bebas dari malapetaka itu. HAHA. jadi kami meneruskan perjalanan untuk 
membeli tiket dan sebagainya. lebih kurang pukul 9 malam saya selamat sampai di KTM IPOH. okay okay ! sesampai di rumah 
melihat senyuman MAK tersayang memang meluluhkan hati sesiapa saja yang memandang. SANGAT RINDU MAK SAYA! macam berbulan
tak jumpa. padahal baru tiga minggu. HAHA. okay mesti tertanya tanya apa pasal tiga minggu? bukan baru dua minggu ke ?
sebenarnya saya balik awal. untuk menghadiri perkampungan KAPREZA'11 selama seminggu. OHH ! pengalaman yang sangat
BEST BEST ! nanti kalau ada kesempatan saya cerita lagi pasal KAPREZA ini okay ? huhu.
jadi jadi, memang lama lah saya tak jumpa mak dan ayah. huhu. sangat rindu mereka. balik balik jer makan IKAN PEDAS !
tambah plak ikan tue ikan TALAPIA. memang HEAVEN lah. huhu. bila perut sudah kenyang kita perlulah segarkan badan. 
JEEZ !! memang sejuk kaa air kat ipoh nie. dah sebijik dalam peti ais. memang mengigil lah. baru jap tadi TV kat dalam 
tren di habaq yang jika kita mandi dengan air sejuk dalam lingkungan 12 celcius hingga 18 celcius elok untuk menghilangkan
ketengangan. jadi, memang sesuai lah masa balik rumah tue dapat tenangkan diri dengan air sejuk. patutlah lega semacam.
HUHU ! 

okay okay ! saya masih dalam perjalanan naik tren menuju ke KLSENTRAL. sangatlah menenangkan apabila melihat ke luar
tingkap pemandangan kehijauan ciptaan YANG MAHA ESA. sambil dengar lagu MAHER ZAIN. ohh. sangat menenangkan fikiran.
emosi tidak terganggu dengan kesibukan Kuala Lumpur yang akan dirasai kelak. OHH. hope all gonna be OKAY ! and i can 
still breathe the OXYGEN ! AMIN !

Assalamualaikum semua, GODIE GODIE ;)

cinta kamu,
YAMA FAJLENA (bukan nama sebenar)

No comments:

Post a Comment